ljekovitamockurana7

Menu

Zaboravljena šifra? | Zaboravljeno korisničko ime? | Registruj se
  • Indeks
  • » Članovi
  • » Sahid-Sado
  • » Profil

Postovi

Postovi

Esselamu alejkum. malo sam po netu trazio i nasao sam i vas pa bih vas zamolio za savjet ako mi mozete pomoci sta da radim dalje.

Naime prije otprilike 2 godine, inace isao sam u medresu i zavrsio Islamski pedagoski fakultet, te sam od malih nogu bio muezin i po potrebi imam u dzamiji , desilo mi se da prilikom ucenja drugog ezana na dzumi , odjednom me nesto oblio hladan znoj, stegnuce u prsima kao neka trema gubljenje snage te jako drhtav glas jedva sam uspio nekako ezan zavrsiti.

Od tada pa do sad, kada u dzamiji trebam petkom da muezinim imam jaku tremu ili kad moram klanjati dzumu. to mi se pocne unaprijed desavati stegnuta prsa imam cijelo vrijeme. Kada trebam krenuti uciti stegne me u prsima i jako ubrzanje srca te nikako nisam u mogucnosti da ucim. Cesto mi dodje pomisao da vise niakd necu mueziniti ili klanjati u dzaimiji i tada mi jedino bude lakse.

Pitam vas da li je moguce da me neko urekao, ili je sihr u pitanju. ili nesto drugo.

Hvala vam puno.

Pitanje pristiglo putem e-maila

Mnoge naučne studije su potvrdile velike koristi koje čovjek može dobiti od redovnog slušanja učenja Kur'ana, a posebno ako je ono propraćeno s poniznošću, razmišljanjem i prisutnošću srca. Na osnovu vlastitih istraživanja, kao i studija drugih naučnika, potvrđeno je da slušanje Kur'ana s sobom nosi sljedeće koristi:


Jačanje imuniteta
Poboljšanje kreativnosti
Poboljšanje koncentracije i memorije
Izliječenje hroničnih i teških bolesti, uključujući kancer
Osjećaj unutrašnjeg mira i liječenje nervnih poremećaja
Liječenje anksioznosti, iritabilnosti i panike
Smanjenje stresa i strahova
Jačanje i popravak ličnosti
Liječenje alergija, prehlada, gripe, itd.
Zaštita od bolesti
Poboljšanje moći govora
Pomaže u otklanjanju loših navika, poput konzumiranja cigareta i pretjeranog uzimanja hrane.


Jedna naučna studija je potvrdila da pažljivo slušanje učenja Kur'ana poboljšava funkciju pluća i ubrzava izliječenje astme i alergija, posebno kod djece.
Druga studija načinjena 2013.godine pokazuje da redovno slušanje Kur'ana jača tjelesni imunitet. Ista studija je potvrdila da osobe koje redovno uče Kur'an, slušaju ga i ponavljaju naučeno imaju bolje zdravlje i jači imuni sistem. Utvrđeno je da učenje i slušanje Kur'ana dovode do smanjenja izlučivanja kortizola, tzv. 'hormona stresa'. Na taj način, Kur'an je lijek za nervnu napetost.

Dragi čitaoče!
Slavljen neka je Allah Koji nam naređuje da učimo Kur'an i pažljivo ga slušamo, jer je to uzrok Allahove milosti i lijek za mnoge bolesti, kao što kaže Uzvišeni: „A kada se Kur'an uči, vi ga slušajte i šutite da biste bili pomilovani." (prijevod značenja Kur'ana, El-E'araf, 204.)
Naučnici su otkrili da na mozak utječu zvuci koje čuje tokom spavanja. Ljudski mozak je u stanju da tokom sna razlikuje, analizira i pohranjuje zvukove. Svako od nas bi mogao iskoristiti san na najbolji način slušajući učenje Kur'ana. Ovo je strategija koja nam može pomoći da bolje pamtimo kur'anske ajete, a pritom da liječimo naša tijela i srca. Zadivljujuće je da je Stvoritelj u Kur'anu naglasio važnost sna, nazvavši ga jednim od Svojih znakova:
„I jedan od dokaza Njegovih je san vaš noću i po danu, i nastojanje vaše da steknete nešto iz obilja Njegova; to su, zaista, pouke za ljude koji čuju.“ (prijevod značenja Kur'ana, Rum, 23.)

Autor: dr. Abduldaem El-Kaheel
Preveo: Nedim Botić
  /akos/

Zahvala pripada Allahu i neka je selam i salavat na posljednjeg vjerovjesnika, a zatim:

Rukja, s obzirom na dozvolu i zabranu, se može podijeliti na tri vrste:

Prva: dozvoljena rukja.

To je ona koja se prenosi od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, to jest sve što ulazi pod termin potvrđenog i odobrenog u Sunnetu. Ovdje se misli na ono što je prenešeno od učenja određenih sura i ajeta sa ciljem zaštite ili liječenja, takođe sve dozvoljene dove, puhanje u ruke i potiranje sa njima i tome slično što je došlo u vjerodostojnim šerijatskim tekstovima bez dodataka ili uvođenja nejasnih načina i oblika rukje koji nemaju osnova u šerijatskim tekstovima.

Druga: zabranjena rukja.

To jest, rukja koja u sebi sadrži širk ili kufr, ili bilo šta što je haram po jasnim šerijatskim tekstovima ili rukje koje su zasnovane na zapisima mimo kur'anskih ajeta i vjerodostojnih dova i zikrova, ili rukje koje su zasnovane natalismanima i amuletima i slično.

Treća: rukje oko kojih učenjaci imaju podijeljeno mišljenje.

To su rukje koje u sebi sadrže načine, metode i oblike liječenja koje nisu došle u šerijatskim tekstovima niti imaju osnove u njima, nego su uglavnom stvari koje su se u praksi potvrdile kao korisne pri liječenju. Zbog toga ih neki učenjaci dozvoljavaju a drugi osporavaju između pokuđenosti i zabrane. U ovu vrstu rukji ulaze i zapisi sa kur'anskim ajetima, dovama i zikrovima, takođe učenje rukji čije značenje nije poznato. Ovaj treći šart se u suštini vraća na poznatu mes'elu oko koje učenjaci imaju razilaženje, a ona je: da li je način šerijatske rukje strogo određen šerijatskim tekstovima (tj. tevkifijje) ili je stvar idžtihada, tj. da učeč svoje rukje može izgrađivati na praktičnom onoga šta koristi ili ne u liječenju, a da su u šerijatskim tekstovima došle samo opća pravila i smjernice?

Šartovi dozvoljene rukje

Nema razilaženja među učenjacima, a po mnogim učenjacima je na tome idžma učenjaka, da je rukja dozvoljena i smatra se šerijatskom kada ispuni tri sljedeća šarta.

Kaže učenjak Sulejman u knjizi „Fethul-medžid“ (str. 127.) da je imam Sujuti rekao: „Po idžmau učenjaka rukja je dozvoljena kada ispuni tri šarta:

1- Da bude sa govorom Uzvišenog Allaha ili sa Njegovim imenima i svojstvima.

2- Da rukja bude na arapskom jeziku ili (na jeziku ili sa metodom) čije značenje je poznato i razumno.

3- Da (učač) bude ubijeđen da rukja ne utiče sama po sebi nego Allahovim kaderom“.
Iste ove šatrove navodi Ibn Hadžer u svom kapitalnom djelu „Fethul-bari“ (10/206) rekavši: „Po idžmau učenjaka rukja je dozvoljena kada ispuni tri šarta: ...“, a zatim je naveo iste šarte koje je spomenuo imam Sujuti.

Nakon tih riječi kaže Ibn Hadžer da se učenjaci razilaze oko rukji koje ne ispunjavaju ova tri šarta, a onda je naveo svoj stav rekavši: „A odabrano mišljenje je da su ovo šartovi (dozvoljene rukje)“, tj. da rukja koja ne ispuni ove šartove nije dozvoljena.

Zatim je u nastavku teksta pojasnio oko kojeg detalja ovih šartova se učenjaci spore. Naime, da je riječ rukji koja se uči na jeziku i govoru čije značenje nije poznato ili koja se čini na način i metod čije značenje je nerazumljivo.

Oni koji ovakve rukje dozvoljavaju to dokazuju sa hadisom kojeg bilježi Muslim u svom Sahihu od Džabira, radijallahu anhu. U njemu je došlo da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio učenje rukji, pa su došli iz porodice 'Amr ibn Hazm i rekli: „O Allahov Poslaniče, mi smo imali rukju koju smo učili za ujed od škorpiona“, pa su mu je pokazali, pa im odgovori: „Ne vidim u njoj smetnje. Ko je u stanju da pomogne (bude od koristi) svome bratu, neka mu pomogne (bude od koristi)“.

Kažu, dokaz je u općem značenju hadisa, pa su tako dozvolili sve rukje koje su se u praksi pokazale korisnim makar njihovo značenje nebilo razumljivo.

Međutim, Ibn Hadžer, kao i mnogi drugi učenjaci prije njega, zastupaju stav da je zabranjena svaka rukja koja vodi u širk, a rukje čije značenje nije poznato nije sigurno da neće odvesti u širk pa se zabranjuju iz predostrožnosti i preventive.  Ovu zabranu dokazuju hadisom kojeg takođe bilježi Muslim u svom Sahihu od od Džabira, radijallahu anhu, u tom hadisu je došlo: „Iznesite pred mene vaše rukje, nema smetnje u rukjama sve dok u njima nema širka“.

Nema sumnje da je zadovoljenje ovog šarta uslov dozvoljene rukje, jer rukja čije značenje nije poznato i razumljivo ne samo da može odvesti u širk nego takođe opravdava mnoge novotarije u ovoj oblasti i vodi u opravdavanje raznoraznih djela sihrbaza, nadriljekara i šarlatana.

Da su prva dva šarta uvjeti dozvoljene rukje o tome su govorili mnogi učenjaci ovog Ummeta, poput Ibn Tejmije, Nevevija, Zehebija, Kadi ibn Ebul-'Izza, Hejsemija, Ibnul-Tina, El-Begavija, Ševkanija, Omera El-Eškara i Šu'ajba El-Arnauta i mnogih drugih. O trećem šartu nisu govorili jer se on podrazumijeva.

Prema tome, granice dozvoljene rukje su u ispunjenju tri spomenuta šarta.

Ve billahi tevfik.

  • Indeks
  • » Članovi
  • » Sahid-Sado
  • » Profil

Forum Info

Forum Statistika
 
Ukupno tema:
286
Ukupno anketa:
4
Ukupno postova:
51
Info člana
 
Ukupno članova:
317
Najnoviji član:
Sanela
Članovi Online:
0
Musafiri Online:
229

Online: 
Nema članova online
FaLang translation system by Faboba