ljekovitamockurana7

Menu

Zaboravljena šifra? | Zaboravljeno korisničko ime? | Registruj se

Hamajlije, Zapisi i Talismani su HARAM

Hamajlije, Zapisi i Talismani su HARAM

Se’id b. Džubejr je rekao: “Ko potrga zapis sa neke osobe ima nagradu kao da je oslobodio jednog roba.

Nema sumnje da je najveci neprijatelj covjeka neznanje. Svjedoci smo kako muslimani danas, usljed nepoznavanja svoje vjere praktikuju mnogo toga što je u suprotnosti sa islamom i islamskim propisima. Jedna od negativnih pojava takve vrste, a koja je izuzetno prisutna medu muslimanima Bošnjacima jesu zapisi. Veliki je broj ljudi koji pokušavaju zapisima riješiti svoje probleme. Isto tako je veliki broj i onih koji se zapisima bave, koji zapisuju. Danas, popularan naziv tog zanimanja jeste “iscjelitelj”. Medutim, vecina njih nisu ni svjesni šta cine i da je to izuzetno opasan posao.

Zapisi su stara znanost koju su poznavali predislamski Arapi. Medutim, islam je došao kao putokaz ljudima u svim sferama njihovog života i dao krajnju rijec po svim pitanjima sa kojima se ljudi susrecu u životu na ovom svijetu. Zapisi, talismani i hamajlije su jedna od pojava o kojoj islam ima jasno definisan stav. Mnogi hadisi Poslanika s.a.v.s. upozoravaju na opasnost od tog djela i smatraju ga širkom. Imam Ahmed prenosi u svom Musnedu hadis u kojem stoji: “Poslaniku, s.a.v.s, je došla jedna grupa ljudi da mu daju prisegu (bej’at). On je prisegu primio od devetorice a od desetog nije. Upitali su ga: “Primio si zakletvu od devetorice, a ovog si ostavio?” Poslanik, s.a.v.s, rece: “On nosi zapis?!” Doticni je izvadio zapis i pocjepao ga svojom rukom, a nakon toga je Poslanik, s.a.v.s, primio prisegu od njega i rekao: “Ko objesi zapis ucinio je širk Allahu, dž.š.”1 U drugom hadisu koga, takoder, prenosi Ahmed stoji: “Ko objesi zapis sa ciljem da mu to olakša njegov hal neka mu Allah ne dozvoli da mu bude lakše.”2 Imran b. Husajn prenosi da je Poslanik, s.a.v.s, vidio zapis u vidu narukvice na jednom covjeku, pa ga upitao: “Šta je to?” “Napravio sam je od posebne žile.” Odgovori on. “Ona te samo obmanjuje i još povecava tvoju slabost. Odbaci je od sebe. Ako umreš sa njom na ruci biceš prepušten njoj,” rece Poslanik, s.a.v.s.3 U drugom rivajetu ovog hadisa, kojeg, takoder, prenosi imam Ahmed stoji: “Ako umreš sa njom na ruci nikada neceš biti spašen.”

Allah, dž.š, kaže: “…i, pored Allaha, ne moli se onome ko ti ne može ni koristiti ni nauditi, jer ako bi to uradio, bio bi, uistinu, nevjernik.” (Junus, 106)
Buharija i Muslim prenose da je Poslanik, s.a.v.s, u jednoj od bitaka poslao glasnika koji je govorio: “Skinite svaki zapis sa vrata deve i nemojte nijedan ostaviti.”4
Iz tog razloga su ashabi bili veoma oprezni po pitanju širka, bio veliki ili mali, javni ili tajni i dobro cuvali sebe i svoje porodice da se bilo šta od njega ne uvuce u njih. Ako bi nešto od toga primijetili na bilo kome oni bi odmah na to upozoravali izvršavajuci tako svoju obavezu, udaljavjuci se od širka i dostavljajuci poruku islama. Isto su tako cinili njihovi ucenici tabi’ini.

Imam Ahmed prenosi u svom Musnedu od Zejnebe supruge Abdullah b. Mes’uda da je rekla: “Kada bi se Abdullah vratio kuci nakašljao bi se prije nego što otvori vrata bojeci se da nekog od nas ne zatekne u stanju u kojem ne bi želio. Jednom prilikom je došao i nakašljao se, a kod mene je bila jedna starica koja mi je ucila rukju protiv groznice. Ja sam je sakrila ispod kreveta, a on je ušao, sjeo pored mene i ugledao konac na mom vratu, te mi rekao: “Kakav je to konac?” Odgovorila sam mu: “To je konac na koji mi je nauceno.” On ga je uzeo i potrgao, a zatim je rekao: “Zaista Abdullahova porodica nema potrebe za širkom. Ja sam cuo Poslanika, s.a.v.s, kada je rekao: “Zaista su rukja, zapisi i talismani širk.” Ja mu tada rekoh: “Zašto mi tako govoriš, kad je jedno moje oko podrhtavalo sve dok nisam otišla kod jednog jevreja koji mi je ucio rukju i ono se smirilo.” On rece: “To je šejtanovo djelo. On je mrdao tvoje oko svojom rukom, pa kada odeš da ti se uci on prestane da ga mrda. Dosta ti je bilo samo da kažeš ono što je rekao Poslanik, s.a.v.s: “Gospodaru ljudi otkloni mi ovu nedacu. Izlijeci me jer Ti lijeciš i nema lijeka do Tvog lijeka. Izlijeci me lijekom koji ne ostavlja bolest.”5
Ibnu ebi Hatim prenosi od Urve da je Huzejfe b. el-Jemana jedne prilike ušao kod jednog bolesnika i na njegovoj ruci ugledao konac. Odmah ga je potrgao i rekao: “Vecina ovih ne vjeruje u Allaha, nego druge Njemu smatra ravnim.” (Jusuf, 106)
Veki’ prenosi da je Se’id b. Džubejr rekao: “Ko potrga zapis sa neke osobe ima nagradu kao da je oslobodio jednog roba.


Mekruh je nositi zapise koji su napravljeni od Kur,na.

Ibrahim en-Neha’i kaže: “Ucenici Ibn Mes’uda su pokudivali sve zapise, bili oni kur’anski ili neki drugi.6 Ibrahim en-Neha’i je jedan od najpoznatijih fakiha medu tabi’inima. Umro je 96 h. g. Ovaj stav je zastupao Ibn Mes’ud i njegovi sljedbenici.
Medutim, jedan dio uleme smatra da su zapisi koji su sacinjeni od kur’anskih ajeta dozvoljeni. Prenosi se da je Abdullah b. Amr rekao: “Poslanik, s.a.v.s, nas je ucio da prije spavanja proucimo sljedece rijeci: “Bismillah. Utjecem se Allahovim, dž.š, potpunim rijecima od Njegove srdžbe i kazne, zla ljudi, šejtanskih došaptavanja i da mi oni dodu.” Abdullah je poucavao svako svoje dijete kada postane punoljetno da ove rijeci izgovara prije spavanja, a onima koji su bili mali i nisu mogli da ih nauce napamet, on bi ih napisao i vješao im oko vrata.7
Ibn Hadžer el-Askalani u komentaru Buharijinog hadisa u kome se nareduje skidanje svih ogrlica sa deva kaže: “Ovo se odnosi na zapise koji ne sadrže kur’anske ajete. A zapisi koji sadrže kur’anske ajete su dozvoljeni i oni se nose radi bericeta i traženja zaštite od Allaha Njegovim imenima.8
Dr. Jusuf el-Karadavi, nakon što je iznio dokaze oba stava, kaže sljedece:
“Pošto su se prve generacije muslimana razišle po ovom pitanju, musliman ima pravo uzeti ono mišljenje koje mu više odgovara, iako ja dajem prednost mišljenu Ibn Mes’uda i njegovih pristaša koji negativno gledaju na zapise uopce. To temeljim na sljedecim cinjenicama:

Prvo: u citiranim hadisima se zabranjuju zapisi opcenito i ne pravi nikakva razlika medu njima, niti nalazimo dokaze kojim bi tu razliku napravili.

Drugo: “ovo mišljenje je sigurnije i predstavlja preventivu protiv upotrebe ostalih vrsta zapisa i talismana.

Trece: ukoliko se ti zapisi budu nosili, covjek ce doci u situaciju da se s njima nade na mjestima koja ne prilice kur’anskom tekstu, kao što je mjesto obavljanja nužde i slicno.

Cetvrto: Kur’an je objavljen da bude uputa i program života, a ne da se od njega prave zapisi. Medutim, i pored toga musliman ne bi trebao da oštro nastupa protiv zapisa koji su spravljeni od kur’anskih ajeta, niti da ih na silu s nekog skida. Poznato je pravilo da se ne treba negirati drugo mišljenje u pitanjima u kojima postoji osnovan razlaz medu ulemom. Musliman koji je ubjeden u ispravnost stava kojeg je izabrao ima pravo da iznosi dokaze za svoj stav i objašnjava neispravnost drugog stava blago i mudro, bez ikakve uvrede ili omalovažavanja drugih i bez grubosti u diskusiji.
Zato je imam Hasan el-Benna na ovu temu rekao: “Sve ovo je zlo protiv kojeg smo se obavezni boriti, izuzev kur’anskog ajeta ili sahih dove.”
Muhammed b. Abdu-l-vehhab u komentaru hadisa “Zaista su rukja zapisi i talismani širk” kaže: “Zapisi su ono što se vješa djetetu oko vrata protiv uroka i slicno. Medutim, ukoliko su zapisi od Kur’ana, njih odobravaju pojedini medu selefom, a drugi i njih smatraju zabranjenim, izmedu ostalih Abdullah b. Mes’ud.”9

Isti je stav islama prema talismanima i hamajlijama. Medutim, islam nije zabranio ništa a da po tom pitanju nije objasnio ispravan postupak. Tako i po pitanju duševnih bolesti, džinskih napada, sihra i ostalog, islam donosi konkretna uputstva o nacinu njihovog lijecenja. To je svojom praksom pokazao Poslanik, s.a.v.s, što su kasnije preuzeli ashabi i sacuvali islamski nacin liecenja od spomenutih bolesti. Najbolji primjer za to je slucaj Abdullaha b. Mes’uda, koji prenosi imam Ahmed, a kog smo vec citirali: “Imam Ahmed prenosi u svom Musnedu od Zejnebe supruge Abdullah b. Mes’uda da je rekla: “Kada bi se Abdullah vratio kuci nakašljao bi se prije nego što otvori vrata bojeci se da nekog od nas ne zatekne u stanju u kojem ne bi želio. Jednom prilikom došao je i nakašljao se, a kod mene je bila jedna starica koja mi je ucila rukju protiv groznice. Ja sam je sakrila ispod kreveta, a on je ušao, sjeo pored mene i ugledao konac na mom vratu, te mi rekao: “Kakav je to konac?” Odgovorila sam mu: “To je konac na koji mi je nauceno.” On ga je uzeo i potrgao, a zatim je rekao: “Zaista Abdullahova porodica nema potrebe za širkom. Ja sam cuo Poslanika, s.a.v.s, kada je rekao: “Zaista su rukja, zapisi i talismani širk.” Ja mu tada rekoh: “Zašto mi tako govoriš, kad je jedno moje oko podrhtavalo sve dok nisam otišla kod jednog jevreja koji mi je ucio rukju i ono se smirilo.” On rece: “To je šejtanovo djelo. On je mrdao tvoje oko svojom rukom, pa kada odeš da ti se uci on prestane da ga mrda. Dosta ti je bilo samo da kažeš ono što je rekao Poslanik, s.a.v.s: “Gospodaru ljudi otkloni mi ovu nedacu. Izlijeci me jer Ti lijeciš i nema lijeka do Tvog lijeka. Izlijeci me lijekom koji ne ostavlja bolest.”

Iz navedenog slucaja jasno se da zakljuciti da se Poslanik, s.a.v.s, lijecio od navedenih bolesti iskljucivo Kur’anom i dovama. Kod nas su, nažalost vrlo rijetki oni koji to cine na takav nacin. Postoje kur’anski ajeti i hadiske dove (rukja)10 koje se uce oboljelom i na takav nacin bolest slabi, bilo da se radi o sihru, napadu džina ili uroku. Ista ajeta i dove se mogu prouciti na vodu kojom se bolesnik kupa ili je pije nekoiloko puta dnevno, što ima slican ucinak kao i ucenje. Dozvoljeno je nauciti i na maslinovo ulje kojim bolesnik masira svoje tijelo. Sve to se radi u više navrata sve dok bolest potpuno nestane, slicno kao što je slucaj sa medicinskom terapijom koja se koristi odredeno vrijeme. Svi drugi vidovi licenja duhovnih bolesti ne dolaze u obzir i vjernik treba da ih se u potpunosti kloni. Ovdje treba istaci da su duhovne bolesti, kao i fizicke, neke se lakše lijece a neke teže, dok se neke uopce ne mogu izlijeciti.
Molim Svevišnjeg Allaha, dž.š, da nas sacuva od svakog vida širka i nepokornosti Njemu, da nas sacuva od svih vrsta bolesti: fizickih i duhovnih i da nas ucini od onih koji su ponosni na svoju vjeru i koji se vladaju po njenim propisima u svom svakodnevnom životu i na takav nacin daju najbolji doprinos promociji islama i islamskih vrijednosti.

Preporučujem vam upotrebu čorokuta (ar: el-habetu es-sevda'), jer u njemu se nalazi lijek za sve osim za smrt." (Buhari, 7/160)

Senad Kovačević
Administrator
useravatar
Offline
174 Postovi
Administrator
Muško  Website 
Administrator je onesposobio postove za goste. Molimo vas da se ulogate ili registrujete kako bi nastavili.

Re: Hamajlije, Zapisi i Talismani su HARAM

Nije dozvoljeno po ispravnom stavu uleme da se piše Kur’an na oblik knjige, amajlije ili zapisa te stavljanje istoga oko vrata radi zaštite, jer Kur’an nije spušten zbog toga nego je za spušten s ciljem da se uči i razmišlja o njemu, te da se uzimaju poruke i pouke, a onoga koga nešto zadesi, on se može da liječi Kur’anom jer kaže Allah:
“Mi objavljujemo u Kur’anu ono što je lijek i milost vjernicima, a nevjernicima on samo povećava propast.”
Samo pisanje Kur’ana u obliku zapisa ili amajlija nema praksu u šerijatu te nije dozvoljeno da se to radi, ako ni stavljanje na bolesnu osobu jer se tim postupkom ulazi u mnogo sporni i nedozvoljeni radnji kao što je ulazak u wc-ove ili kupatila te druga nečista mjesta, ovo s jedne strane a s druge strane to biva otvaranje puta ka Širku što je u šerijatu zabranjeno po pravilu:

Sve ono što vodi u HARAM i ono je samo HARAM (zabranjeno). Kada bi se otvorila vrata pisanja ovih stvari, gdje bi bio kraj? Nema sumnje da se ne bi na tome stalno nego baš naprotiv pisalo bi se sve i svašta od Kur’anski ajeta do fraza i rečenica koje su od stvari širka. Ovo već možemo da vidimo u našoj stvarnosti da su se mnogi ljudi okrenuli ka to me,jedni iz materijalne koristi a drugi u potrazi za lijekom, tako da je obavezno da se vrata ovih stvari drže zatvorena i da se nad njima bdije. Samo pisanje i nošenje Kur’anski ajet je tema kod učenjaka u kojoj su se razišli a ispravni stav da se toga treba klonuti.
2. Pisanje Kur’anski ajeta te stavljanje isti o vrat
Prenosi se od Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da je rekao: “Doista su rukja, amajlije i čaranje ŠIRK.” Ahmed
Od Ukbe Ibn Amira radijjallahu anhu se prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao:
“Ko bude okačio amajliju (hamajliju, zapis) on je počinio Širk. ” I na ovu temu je jako mnogo hadisa.
Pod hamajlijama (amajlijama) se podrazumijeva sve ono što se okači na (djecu ili čovjeka) s namjerom sprečavanja od uroka, džina, ili neke druge bolesti i nedaće. Neki ljudi to nazivaju drugim imenima kao što su amuleti ili zapisi koji se prave s ciljem povećanja ljubavi muža prema ženi ili obrnuto.
Ovi zapisi se dijele na dvije vrste:
a) Ono što bude od Šejtanski imena, njihova veličanja te crtanje Šejtanski znakova i simbola… i ova vrsta hamajlija je HARAM odnosno ona je od MALOGA ŠIRKA po mnoštvu dokaza koji upućuju na to. Ukoliko bih čovjek okačio hamajliju koja je od Šejtanski znakova i sporni stvari on je time počinio MALI ŠIRK, no nerijetko ovaj mali širk pređe na stepen VELIKOG ŠIRKA, kao da je osoba koja je okačila amulet ubijeđena da taj amulet sam po sebi štiti ga ili mu donosi kakvu dobit u ovom slušaju čovjek biva MUŠRIK jer je Allahu pripisao druga u Njemu samo svojstvenim osobinama. Svima nama je poznato da ukoliko čovjek počini VELIKI ŠIRK on time izlazi iz kruga ISLAMA. Rekao je Allah Uzvišeni:
“Allah neće oprostiti da Mu se neko drugi smatra ravnim, a oprosti će manje grijehove od toga, kome On hoće. A onaj ko drugog smatra Allahu ravnim čini, izmišljajući laž, grijeh veliki.”
b) Ono što se vješa od Kur’anski ajeta,dova Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem i sve ono što je slično tome. Po pitanju ove vrste hamajlija razišli su se učenjaci: Jedni kažu da je to dozvoljeno, dokazujući to općenitim hadisom o dozvoli učenja Rukje (jer je rukja od iste vrste); dok pak drugi kažu da je to Haram (zabranjeno) dokazujući to hadisom koji je općenit o zabrani hamajlija, zapisa, amuleta te da su to stvari od Širka, a da bi nešto od toga bilo izdvojeno mora da bude jasan šerijatski tekst koji tu stvar stavlja na stepen dozvoljene.


Rukja,odnosno njeno učenje je dozvoljeno shodno hadisu Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem sve dok ta rukje bude učena na način koji je prenesen nama, te da bude na jasnom jeziku (da se razumije njeno značenje) i da se osoba koja se liječi upozori i da zna da izlječenje ne dolazi od te rukje nego da je ono isključivo od Allaha. A dokaz za ovo su riječi Mustafe sallallahu alejhi ve sellem gdje kaže:
“Nema smetnje za onu rukju koja nije širk.”
Sam Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je učio rukju te je rekao:”Nema rukje osim protiv uroka ili zavisti.”


3. Stavljanje (vješanje, nošenje) hamajlija
Hamajlije koje ljudi nose i prave dijele se u dvije vrste:
Hamajlije koje nisu Kur’anski ajeti ili dove prenesene od Poslanika sallallahu alejhi ve sellem
Hamajlije koje su Kur’anski ajeti ili dove ili zikrovi,i po ovoj grupi hamajlija podijelio se Selef (učenjaci) na dva stava:
Nije dozvoljeno nošenje hamajlija i ako su dijelovi Kur’ana. Stav Ibn Mesuda, Ibn Abbasa, Huzejfe, Ukbe Ibn Amira, te stav većine tabina je zabrana nošenja istih na osnovu riječi Allahova poslanika sallallahu alejhi ve sellem: “Doista je rukja, hamajlije i čaranje Širk”.
Komentirajući ovaj hadis rekao je šejh Abdurahman Ibn Hasan Ali Šejh Allah mu se smilovao,ovaj stav je ispravan iz 3 razloga:
Općenita zabrana nošenja hamajlija iz koje ništa nije izdvojeno
Zatvaranje svih puteva koji vode ka tome,a što bi moglo da dovede do širka
Onaj ko stavi hamajliju koja ja napisana od Kur’anski ajeta nema sumnje da će upasti u sporne stvari kao što su ulazak na mjesta koja ne priliče za unošenje Kur’an-a.
Drugi kažu daje dozvoljeno nošenje hamajlija koji su napisani od dijelova Kur’an-a dokazujući to riječima Abudllaha ibn Amra Ibn Asa, a to je ono što se razumije iz riječi Ajiše radijjallahu anha. No ovaj hadis je ocijenio neispravnim šejh Ibn Baz rahimehullahu.
Kada govorimo o hamajlijama koje nisu dijelovi Kur’an-a kao što su: crteži, kipovi(figurice) te neke dlake (od vuka ili sl.) nije dozvoljeno da se nosi niti stavlja na insana radeći po riječima Allahova Poslanika sallallahu alejhi ve sellem: “Ko stavi hamajliju (okači) učinio je širk.”

4. Spoj između hadisa o dozvoli i zabrani Rukje
Rukja koja je zabranjena jeste ona u kojoj se nalazi nešto od stvari širka ili uzimanje za oslonac nešto drugo mimo Allaha (Tevesul) ili riječi koje su nepoznate a koje neki koriste tokom rukje.
Definicija ispravne (dozvoljene) rukje bilo bi sve ono što je suprotno gore navedenom,da se uče Kur’anski ajeti ili da budu učene dove i sve ono što je ispravnim putem došlo do nas. Rekao je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem: “Nema smetnje za rukju sve dok nije širk.”
“Ko može da pomogne (koristi) svome bratu neka to uradi.” Muslim kao i riječi Mustafe: ” Nema rukje osim protiv uroka ili zavisiti.” Komentirajući ovaj hadis učenjaci su rekli da nema bolje,efikasnije i potrebnije rukje osim protiv uroka ili zavisiti.
Bilježi se da je sam Allahov poslanik učio rukju te damu je učena rukja (kada je bio opsihren rukju mu je učio Džibril alejhi selam)
Stavljanje odnosno zapisivanje rukje i vješanje iste na bolesnika nije dozvoljeno,ovaj vid rukje zove se “Svezana Rukja” te u nju spadaju hamajlije, zapisi, amuleti i sve drugo što je Muharem (zabranjeno).

Preporučujem vam upotrebu čorokuta (ar: el-habetu es-sevda'), jer u njemu se nalazi lijek za sve osim za smrt." (Buhari, 7/160)

Senad Kovačević
Administrator
useravatar
Offline
174 Postovi
Administrator
Muško  Website 
Administrator je onesposobio postove za goste. Molimo vas da se ulogate ili registrujete kako bi nastavili.

Re: Hamajlije, Zapisi i Talismani su HARAM

Temaim je množina od riječi temime. To je ono što se vješa na vrat djeci kako bi ih čuvalo od uroka a ponekad se vješa i odraslim ženama i muškarcima. Mogu se podijeliti na dvije vrste:

Prva vrsta: ispisivanje Kur'ana, Allahovih imena i sifata i njihovo vješanje radi izliječenja. Oko ove vrste ulema se razilazi u pogledu propisa. Po jednom mišljenju tako nešto je dozvoljeno To je stav Abdullaha ibn Amra ibn Asa. To se može vidjeti iz onog što prenosi Aiša, radijallahu anha. To zastupa i Ebu Džafer Bakir i Ahmed ibn Hanbel u jednom rivajetu od njega. A hadis koji govori o zabrani vješanja hamajlija i talismana tumače da se odnosi na hamajlije u kojima ima širka.

Po drugom mišljenju tako nešto je zabranjeno i to je stav ibn Mesuda i ibn Abbasa. Da se zaključiti da je to stav i Huzejfe, Ukbeta ibn Amira ibn Akima a to mišljenje zastupa i grupa tabi'ina. Od njih su i prijatelji ibn Mesuda, a u jednom rivajetu to je mišljenje i imama Ahmeda koje mnogi njegovi prijatelji smatraju odabranim a koje su potvrdili kasniji učenjaci. Oni kao dokaz uzimaju riječi ibn Mesuda, radijallahu anhu, da je rekao: «Čuo sam Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako kaže: Zaista su rukje, hamajlije i tevla širk.» Bilježi ga Ahmed, Ebu Davud, ibn Madže i Hakim. Tevla je stvar koju su arapi pravili i za koju su vjerovali da može omiliti ženu čovjeku i čovjeka ženi.


Ovo mišljenje je ispravno sa tri aspekta.

Prvo: ovo je opšta zabrana a nema posebne predaje koja bi izdvojila nešto iz ove opšte zabrane.

Drugo: presjecanje puteva koji vode u grijeh i zlo, jer korištenje ovih hamajlija vodi u korištenje onih koje nisu dozvoljene.

Treće: kada čovjek na sebe okači nešto od Kurana i Allahovih imena čovjek dolazi u iskušenje da to nosi na nečista mjesta i mjesta na kojima obavlja prirodnu nuždu a što je vjerom zabranjeno.

Druga vrsta hamajlija: hamajlije mimo Kur'ana koje se kače na osobe kao što su prošiveni predmeti, kosti, končići, papuče, ekseri, predmeti sa imenima džina, šejtana i talismani. Ovo je kategorički zabranjeno. To je širk Allahu, Azze ve Dželle, jer predstavlja vezivanje za nekog drugog mimo Allaha, Njegovih imena, sifata i ajeta. U hadisu se kaže: «Ko se veže za nešto biće prepušten njemu.» Bilježi ga Ahmed i Tirmizi. Tj., Allah, Azze ve Dželle, će ga prepustiti toj stvari za koju se veže i kači. A ko se veže za Allaha, Subhanehu ve Te'ala, i kod njega traži utočište i zaštitu i svoj slučaj prepusti Njemu, Allah, Azze ve Dželle, će mu biti dovoljan. Allah će učiniti da mu bude blizu sve što je daleko i olakšat će mu sve teškoće. Ko se bude vezao i oslanjao na nekoga mimo Allaha, Azze ve Dželle, od hamajlija, stvorenja, raznih lijekova i kaburova, Allah će ga prepustiti tome a to mu ništa neće pomoći, niti mu može pribaviti koristi niti od njih odagnati štetu. Na taj način uništit će svoju akidu i prekinuti vezu sa svojim Gospodarem tako da ga Allah, Subhanehu ve te'ala, napusti.

Obaveza je na muslimanu da čuva svoju akidu od onoga što je može uništiti ili učiniti manjkavom. Otuda musliman ne smije koristiti ono što nije dozvoljeno od raznih lijekova i hamajlija kao što mu nije dozvoljeno da odlazi raznim sumnjivim osobama, varalicama i gatarima koji navodno liječe ljude od pojedinih bolesti. Ovakvi predstavljaju bolest za srce i akidu, a ko se osloni na Allaha, Azze ve Dželle, i od Njega bude tražio pomoć On mu je dovoljan. Zatim neki ljudi na sebe vješaju ove hamajlije a uopšte nisu bolesni od osjetilnih bolesti već je možda umišljen da posjeduje bolest koja se svodi na strah od uroka ili zavisti. Tako ćeš vidjeti da neki od njih te hamajlije vješaju u auto, na jahalici ili na vrata kuće i prodavnice. Sve ovo je posljedica slabosti ispravnog vjerovanja i slabosti oslanjanja na Allaha, Azze ve Dželle. Prava bolest je u stvari nepoznavanje akide koju je obaveza liječiti tako što će čovjek spoznati tevhid i vjerodostojnu akidu.
Više na: tewhid.blogspot.com.au/2010/12/hamajlije...sthash.ZVrItF3N.dpuf

Preporučujem vam upotrebu čorokuta (ar: el-habetu es-sevda'), jer u njemu se nalazi lijek za sve osim za smrt." (Buhari, 7/160)

Senad Kovačević
Administrator
useravatar
Offline
174 Postovi
Administrator
Muško  Website 
Administrator je onesposobio postove za goste. Molimo vas da se ulogate ili registrujete kako bi nastavili.
Imamo 0 musafira i 0 ostalih korisnika na temi

Forum Info

Forum Statistika
 
Ukupno tema:
286
Ukupno anketa:
4
Ukupno postova:
51
Info člana
 
Ukupno članova:
297
Najnoviji član:
Medina
Članovi Online:
0
Musafiri Online:
50

Online: 
Nema članova online
FaLang translation system by Faboba